Yerel Eşitlik Eylem Planı; eğitimde fırsat eşitliği, kadınların kent yaşamına güvenli ve özgür katılımı, engelli bireylerin hizmetlere erişimi ile çocukların ve gençlerin gelişiminin desteklenmesi gibi başlıklarda yol haritası sunuyor.

Yayın Tarihi: 15.06.2026

Menteşe Belediyesi Yerel Eşitlik Eylem Planını Tanıttı

Menteşe Belediyesi, 2026-2029 yılı Yerel Eşitlik Eylem Planı’nı (YEEP) tanıttı.

Türkan Saylan Çağdaş Yaşam Merkezi’nde gerçekleştirilen tanıtım toplantısına Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal Aras, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, CEİD adına Sevinç Ünal, sivil toplum kuruluşları ve siyasi parti temsilcileri, akademisyenler ile yurttaşlar katıldı.

Hazırlık sürecinde 51 toplantı gerçekleştirilen ve yaklaşık 250 paydaşın katkısıyla oluşturulan Yerel Eşitlik Eylem Planı; eğitimde fırsat eşitliği, kadınların kent yaşamına güvenli ve özgür katılımı, engelli bireylerin hizmetlere erişimi ile çocukların ve gençlerin gelişiminin desteklenmesi gibi başlıklarda 2026-2029 dönemine ilişkin yol haritası sunuyor.

Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal Aras’ın toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifine dayalı yaklaşımı ve siyasi iradesi, Muğla Karya Kadın Derneği’nin gece gündüz süren gönüllü emeği ve CEİD’in rehberliğiyle hazırlanan Menteşe Belediyesi 2026-2029 Yerel Eşitlik Eylem Planı, uygulanmaya hazır güçlü bir örnek olarak öne çıkıyor.

Cinsiyet Eşitliği İzleme Derneği olarak, bu kapsayıcı ve katılımcı süreçte yer almaktan ve sürecin başarılı sonuçlarını görmekten büyük mutluluk duyuyoruz.


Avrupa Birliği tarafından
finanse edilmektedir.